Co może być bardziej irytującego niż wskoczenie do samochodu rano, gdy się spieszysz, przekręcenie kluczyka i usłyszenie klikającego dźwięku?
Na szczęście jest to problem powszechny i często dość łatwy i tani do naprawienia. Aby jednak to zrobić, trzeba znać podstawy tego problemu i wiedzieć, gdzie należy zacząć szukać.
W tym artykule omówimy najczęstsze powody, dla których Twój samochód klika przy próbie rozruchu i podamy Ci instrukcję krok po kroku, jak to naprawić. Przyjrzyjmy się najpierw najczęstszym przyczynom.
Najczęstszą przyczyną klekotania przy próbie uruchomienia samochodu jest rozładowany lub rozładowany akumulator. Może to być również spowodowane wadliwym rozrusznikiem lub problemami z okablowaniem. W większości przypadków wystarczy naładować akumulator, aby rozwiązać ten problem.
Poniżej znajduje się bardziej szczegółowa lista najczęstszych przyczyn klekotania silnika samochodu przy próbie jego uruchomienia.
Zawartość strony pokaż 5 Przyczyny klekotania silnika samochodu przy próbie rozruchu 1. Niskie napięcie akumulatora 2. Zły/niesprawny rozrusznik 3. Luźne lub skorodowane zaciski akumulatora 4. Problem z taśmą uziemiającą 5. Uszkodzony kabel zasilającyNajczęstszym problemem, jeśli chodzi o ten problem, jest niskie napięcie akumulatora samochodowego. Powiedziałbym, że w 90% przypadków to właśnie ten problem powoduje klikanie przy próbie uruchomienia samochodu.
Problem może być spowodowany tym, że jakiś element elektryczny w samochodzie pobiera prąd, gdy pojazd jest wyłączony lub jeśli zapomniałeś wyłączyć światła postojowe kilka godzin wcześniej.
Może to być również spowodowane uszkodzeniem akumulatora, zwłaszcza jeśli mieszkasz w zimnym kraju, gdzie akumulator potrzebuje dużo energii do rozruchu silnika w niskich temperaturach.
Aby szybko rozwiązać ten problem, można uruchomić samochód za pomocą akumulatora innego samochodu. Najprawdopodobniej jednak nie rozwiąże to problemu na dłuższą metę.
Aby zdiagnozować stan akumulatora samochodowego, można użyć testera akumulatora samochodowego, aby sprawdzić jego stan. Jeśli jest uszkodzony, należy go wymienić.
Zaleca się jednak również sprawdzenie, czy przy wyłączonym samochodzie nie ma żadnych elementów pobierających energię. Jeśli nie masz odpowiedniego sprzętu lub wiedzy, powinien to zrobić profesjonalny technik samochodowy.
Kolejnym najczęstszym problemem jest uszkodzony rozrusznik. W silniku rozrusznika znajduje się cewka, która zostaje wypchnięta na zewnątrz podczas kręcenia rozrusznikiem. Jeśli cewka utknie lub nie działa prawidłowo, można usłyszeć kliknięcie silnika bez włączania go.
Może to być również spowodowane przez inne uszkodzone części wewnątrz rozrusznika.
Często można to dość łatwo sprawdzić, podłączając zewnętrzne zasilanie do cewki rozrusznika i obserwując, czy reaguje. Potrzebna jest do tego pewna wiedza z zakresu elektryki samochodowej, a czynność tę najlepiej jest wykonać po wymontowaniu rozrusznika z samochodu.
Więcej informacji na temat diagnostyki można znaleźć tutaj: Rozrusznik samochodowy nie załącza się.
Luźne zaciski akumulatora samochodowego to kolejny częsty problem, jeśli chodzi o samochód, który klika, ale nie chce zapalić.
Być może ktoś zapomniał je dokręcić podczas ostatniej naprawy samochodu, a z czasem kontakt między złączami a zaciskami ulega pogorszeniu.
Gdy rozrusznik samochodowy włącza silnik, potrzebuje dużo energii z akumulatora, a jeśli styk jest zły, może wystąpić dźwięk kliknięcia.
W takim przypadku podczas rozruchu korbowego często widać iskry wokół zacisku. Można też ostrożnie dotknąć zacisku ręką po dłuższej próbie uruchomienia silnika korbą. Jeśli jest ciepły - prawdopodobnie jest tam uszkodzone połączenie. Należy jednak uważać, ponieważ zaciski mogą się również żarzyć.
Pomiędzy silnikiem a nadwoziem samochodu znajduje się duży przewód uziemiający, który służy do uziemienia wszystkich elementów znajdujących się na silniku.
Jeśli przewód uziemiający między nadwoziem a silnikiem lub między akumulatorem a nadwoziem jest uszkodzony, moc będzie ograniczona i nie będzie można uruchomić silnika.
Jest to dość powszechny problem i warto go sprawdzić. Można zastosować zewnętrzny przewód łączący silnik samochodu z ujemnym biegunem akumulatora, aby sprawdzić, czy to rozwiąże problem.
Jeśli uszkodzeniu uległ duży przewód zasilający rozrusznik, nie będzie przez niego przepływać wystarczająca ilość prądu, aby uruchomić silnik samochodu.
Ten problem nie jest tak powszechny jak inne wymienione tutaj, ale warto go sprawdzić, jeśli nie można znaleźć żadnych innych problemów.
Sprawdź również złącze przy rozruszniku i akumulatorze, aby upewnić się, że śruby złącza kablowego są dokręcone i dobrze połączone. Po dłuższym rozruchu korbowym dotknij ich i upewnij się, że nie są ciepłe. Jeśli są ciepłe, oznacza to, że połączenie jest nieprawidłowe i należy je oczyścić.