• kontakt@powlokiceramiczne.edu.pl

Aplikacja powłoki ochronnej na felgi samochodowe

Aplikacja powłoki ochronnej na felgi samochodowe

Obecnie powłoki ceramiczne są jedną z najlepszych form zabezpieczenia lakieru samochodowego, oferując nie tylko doskonałe parametry techniczne i odporność na uszkodzenia poprzez działanie opadów atmosferycznych, czy osadów drogowych, ale także wysoki połysk i głębię barwy lakieru. O ile aplikacja ich na powierzchnię lakieru jest dość często poruszanym tematem i przeszukując internet można natknąć się na wiele instrukcji i tutoriali związanych z nim, o tyle właściwa aplikacja powłok na powierzchnię felg może stanowić większe wyzwanie głównie przez bardziej wymagający proces oczyszczania i przygotowania powierzchni felg.

Jeśli aplikujemy powłokę na powierzchnię felg, powinniśmy zdemontować je z samochodu. Felgi ze względu na swoje umiejscowienie, nie tylko mogą być niewygodne w aplikacji powłok, ale także są narażone na działanie o wiele cięższych zanieczyszczeń i różnorodnych substancji drogowych. Dzięki zdjęciu ich z samochodu, zyskujemy dostęp do każdego zagięcia i każdej płaszczyzny felgi.

Po zdjęciu felg z pojazdu, powinniśmy usunąć z nich odważniki, które służą wyważeniu felg, ale także zbierają wiele zanieczyszczeń i zaburzają rozłożenie powłoki ceramicznej. W tym celu najlepiej skorzystać z elastycznego „miecza”, który wsuwamy pomiędzy powierzchnię lakieru, a klej trzymający odważnik. Dzięki zastosowaniu takiego narzędzia o wiele łatwiej oczyścimy felgi kleju i innych substancji, a także dokładniej przygotujemy materiał do aplikacji powłoki.

Kolejnym krokiem jest spryskanie felgi za pomocą preparatu do mycia wstępnego. Dzięki niemu zalegające na rotorze i bębnie felgi substancje obce zostaną łatwo usunięte. Środki tego typu są łatwe w użyciu i bezpieczne dla lakieru (jeśli zostaną użyte zgodnie z zaleceniami producenta). Po spryskaniu felg, powinniśmy pozwolić środkowi zadziałać, a następnie opłukać go za pomocą wody pod ciśnieniem.

Po zastosowaniu środków pre-spray, możemy oczyścić felgę przy użyciu szamponu samochodowego i rękawicy z mikrofibry. Należy więc przygotować stanowisko jak w przypadku mycia samochodu na dwa wiadra, powinniśmy przygotować stanowisko z wiadrami ciepłym i zimnym oraz rękawicą z mikrofibry. Oczyszczając felgę powinniśmy pamiętać o dokładnym czyszczeniu każdego z elementów, zarówno po zewnętrznej, jak i wewnętrznej stronie felgi. Po umyciu felg, należy ponownie opłukać je wodą pod ciśnieniem.

Następnym krokiem jest oczyszczenie felg z zanieczyszczeń smolistych i kleju. W tym celu należy skorzystać z wilgotnej mikrofibry, a także Tar Removera, czyli preparatu rozpuszczającego substancje kleiste. Użycie tego środka jest bardzo proste, gdyż nie wymaga on żadnego dodatkowego działania poza spryskaniem i pozostawaniem do zareagowania. Po zauważeniu delikatnych ciemnych zacieków na powierzchni felg, należy wytrzeć zanieczyszczenia za pomocą wilgotnej mikrofibry. Dzięki temu zostaną one dokładnie usunięte, natomiast po spłukaniu, felgi odzyskają swoje doskonałe właściwości wizualne.

Po usunięciu zanieczyszczeń smolistych, należy przejść do usuwania zanieczyszczeń metalicznych. Są to najczęściej pył hamulcowy i opiłki metali odkładające się w lakierze podczas pracy układu napędowego, hamulcowego, czy zawieszenia. Aby usunąć tego typu zanieczyszczenia, powinniśmy posłużyć się deironizerami. Są to środki wytrącające opiłki żelaza z lakieru, jednocześnie pozostające w pełni bezpieczne dla czyszczonych powierzchni. Po spryskaniu powierzchni felg, należy pozostawić je do odreagowania z żelazem, a gdy zauważymy czerwone zacieki, znaczy to, że środek odreagował z opiłkami żelaza i jest gotowy do opłukania. Wówczas należy oczyścić powierzchnię lakieru za pomocą silnego strumienia wody. W przypadku usuwania zanieczyszczeń metalicznych warto zauważyć, że możemy przeprowadzić je zarówno przed, jak i po usuwaniu osadów smolistych. Możemy więc usunąć je przed osadami smolistymi, a jeśli wymaga tego sytuacja, ponownie doczyścić felgę po usunięciu smoły i kleju. Ważne jest, aby dokładnie opłukać felgi z pozostałości chemii, gdyż może ona stwarzać zagrożenie dla lakieru, lub surowego metalu, a także byłyby problematyczne w czasie aplikacji powłoki ochronnej.

Po zakończeniu oczyszczania i przygotowywania felg możemy przystąpić do aplikacji powłoki ceramicznej. Zależnie od producenta, powinniśmy stosować metodę rekomendowaną przez poszczególne marki. Jeśli producent zaleca wykorzystanie mikrofibry i aplikację powłoki na nią za pomocą atomizera, powinniśmy skorzystać z właśnie tej metody. Powłoki do aplikacji za pomocą mikrofibry sprawdzają się doskonale podczas zabezpieczania felg, ponieważ unikamy problemu umieszczenia coating blocka w zagłębieniach felgi, lub pomiędzy jej ramionami. Jeśli jednak używamy powłoki aplikowanej poprzez wcieranie za pomocą ściereczki suede. Często jednak problemem jest dostęp do zagięć i miejsc wymienionych powyżej. W związku z tym sugerujemy złożenie sueda kilkakrotnie, w celu zapewnienia mu odpowiedniej chłonności i prowadzenia. Następnie należy zaaplikować powłokę w zalecony przez producenta sposób i w odpowiedniej ilości na powierzchnię felg, zarówno od zewnątrz, jak i od wewnątrz. Po wyznaczonym czasie należy dotrzeć ją za pomocą delikatnej mikrofibry.

Po zakończeniu aplikacji, felga powinna spędzić minimum 12 godzin w suchym i ciepłym miejscu w celu utrwaleniu powłoki. Po upłynięciu tego czasu można zamontować felgi na samochód i cieszyć się doskonałej jakości zabezpieczeniem przed powstawaniem osadów.

Udostępnij:

Polecamy

Zobacz