• kontakt@powlokiceramiczne.edu.pl

Jak myć samochód w zimie a jak w lecie?

Jak myć samochód w zimie a jak w lecie?

Mycie pojazdów to proces dość łatwy do wykonania, aczkolwiek złożony jeśli chodzi o pewne zasady którymi powinniśmy się kierować. O ile większość podstawowych zasad obowiązuje przez cały czas (np. mycie samochodu jedynie czystymi gąbkami i rękawicami, czy stosowanie odpowiednio rozcieńczonego szamponu), o tyle niektóre czynniki mogą mieć wpływ na to jak powinniśmy bezpiecznie myć samochód. Jednym z takich czynników jest zmiana pór roku.

Wraz z ochłodzeniem się temperatury powietrza mycie samochodu może sprawiać coraz większe trudności. O ile mycie pojazdów w lecie przychodzi z łatwością i należy jedynie pamiętać o odpowiednim umiejscowieniu samochodu, a by nie był on wyeksponowany na światło słoneczne, czy o zdejmowaniu różnych zanieczyszczeń takich jak owady, lub asfalt, o tyle w przypadku niskich temperatur zewnętrznych należy zadbać o zapewnienie odpowiednich warunków termicznych, aby uniknąć chociażby zamarzania wody, czy sytuacji, gdzie chemia samochodowa nie chce reagować przez zbyt chłodne środowisko zewnętrzne. Pierwszym krokiem będzie więc mycie samochodu pod zadaszeniem, najlepiej w warunkach zamkniętego pomieszczenia. Jeśli jednak nie możemy sobie pozwolić na czyszczenie lakieru w takich warunkach i jedyną możliwą opcją jest dla nas przykładowo myjnia ręczna, lub otwarta przestrzeń, powinniśmy zwrócić uwagę na następujące kwestie:

Temperatura wody

Temperatura wody jest jednym z czynników, które decydują o skuteczności czyszczenia niezależnie od temperatury zewnętrznej. W przypadku ujemnych wskazań termometru należy odpowiednio dobrać temperaturę wody do warunków zewnętrznych. Ciepła woda to najlepsze rozwiązanie, gdyż nie będzie marznąć na chłodnym powietrzu i dobrze rozprowadzi chemię po powierzchni lakieru. Jeśli mówimy o właściwej temperaturze mycia samochodu, to powinna ona osiągnąć ok. 35-45°C. W tej temperaturze wosk nie ulegnie rozpuszczeniu i zmyciu z powierzchni samochodu, a samochód zostanie dokładnie umyty. Wyższe temperatury mogą, ale nie muszą stanowić problem, natomiast lepiej trzymać się wskazanego przez nas pułapu, aby uniknąć zniszczenia lakieru, lub pęknięcia szyb samochodowych. W kontekście uszkodzeń związanych ze stosowaniem wody o wysokiej temperaturze nie można nie wspomnieć o odpowiednim zestawieniu ciśnienia myjki i temperatury wody. Im wyższa temperatura, tym większe ryzyko uszkodzenia karoserii, więc wraz z jej wzrostem należy zmniejszyć ciśnienie wody.

Mycie podwozia i wnęk samochodu

Jak wiadomo, w lecie mało kto sięga pod samochód, aby domyć podwozie i wnęki na karoserii pojazdu. W przypadku zimowej aury i wszechobecnej soli drogowej, mycie podwozia może okazać się kluczowym zabiegiem wydłużającym żywotność pojazdu. Jeśli mówimy o myciu podwozia, nie chodzi tu o podniesienie całego samochodu i dokładne oczyszczanie każdej z części, lecz bardziej o przemycie myjką ciśnieniową nadkoli, progów i innych elementów na których magazynuje się najwięcej grudek lodu i zabrudzeń drogowych.

Konserwacja

Po umyciu karoserii samochodu najlepiej poddać ją konserwacji za pomocą syntetycznego wosku o podwyższonej twardości, np. Soft99 Fusso Coat. Oczywiście konserwację przeprowadzamy w zamkniętym, czystym i ciepłym pomieszczeniu, aby pozwolić woskowi na dokładne związanie się z lakierem. W przypadku gdy karoseria została już wcześniej zakonserwowana, możemy po umyciu samochodu odżywić właściwości lakieru za pomocą quick detailera, lub wosku w sprayu. Warto oczywiście sprawdzić, czy twardy i miękki wosk nie będą ze sobą kolidować.

Mamy nadzieję, że powyższe porady pozwolą dokładnie oczyścić każdy pojazd i utrzymać go w doskonałym stanie przez całą zimę. Jeśli nie czujecie się na tyle pewnie, aby przeprowadzić wszelkie operacje związane z pielęgnacją samochodu w okresie zimowym, warto skorzystać z pomocy detailerów i studiów detailingu specjalizujących się we wszelkich pracach związanych z oczyszczaniem i konserwacją samochodów.

Udostępnij:

Polecamy

Zobacz