Czas zdobyć trochę trakcji.
W każdej chwili może spaść śnieg na rozległym obszarze Ameryki, a to oznacza, że opony muszą być sprawdzone.
Eksperci mówią, że jeśli guma jest zużyta, można się ślizgać, rozbić lub utknąć, nawet przy lekkich opadach śniegu. W zależności od tego, gdzie mieszkasz i jak bardzo musisz się dostać w złe miejsce przy złej pogodzie, możesz potrzebować opon zimowych. Opony całoroczne mogą być opcją, ale nie zaczną się i nie zatrzymają również na lodzie i śniegu.
Eksperci mówią, że koniec października to dobry czas na zakupy opon i ich montaż, abyś był gotowy. Oto jak dowiedzieć się, czy potrzebujesz nowych opon i wskazówek od ekspertów na temat tego, jaki rodzaj gumy kupić:
Sprawdzić głębokość bieżnika: Wepchnij jedną czwartą w rowki opon w kilku miejscach z głową George'a Washingtona do góry nogami. Jeśli widzisz wierzchołek włosów Waszyngtona, masz 4/32 cala bieżnika lub mniej. Oznacza to, że nadszedł czas, aby wymienić opony. W ciepłą i suchą pogodę można mieć jeszcze trochę czasu, ale opony o rozmiarze mniejszym niż 4/32 nie będą dobrze trzymać się lodu i śniegu. Ludzie używali grosza do sprawdzania głębokości bieżnika. Ale jeśli widać czubek głowy Abrahama Lincolna, oznacza to, że pozostało ci tylko 2/32 cale bieżnika. "W tym momencie większość opon jest w zasadzie zużyta i trzeba je natychmiast wymienić" - mówi Gene Petersen, kierownik ds. programu opon w dziale Consumer Reports, który przeprowadza szeroko zakrojone testy opon.
Zima czy cały sezon? To zależy od tego, gdzie mieszkasz, jak pilnie musisz być gdzieś na śniegu i czy Twój pojazd ma napęd na 2 koła, czy na wszystkie koła. W obszarze o umiarkowanych opadach śniegu można prawdopodobnie poradzić sobie z oponami całorocznymi, zwłaszcza jeśli można poczekać na pługi, aby oczyścić drogę przed wyjazdem gdziekolwiek. Ogólnie rzecz biorąc, ale na północy, gdzie większe jest prawdopodobieństwo dużych opadów śniegu, opony zimowe będą lepsze. Jeśli silnik napędza wszystkie cztery koła, mogą wystarczyć dobre opony całoroczne. Generalnie, opony zimowe w pojazdach z napędem na dwa koła mają lepszą przyczepność niż całoroczne opony w pojazdach z napędem na cztery koła. Eksperci twierdzą, że napęd na wszystkie koła ma duże znaczenie przy ruszaniu w śniegu. Ale to nie pomoże Ci zatrzymać się w śniegu. To właśnie tam są opony zimowe. Na śliskiej nawierzchni zatrzymują się szybciej, ponieważ dzięki specjalnie zaprojektowanym miękkim mieszankom bieżnika lepiej trzymają lód i śnieg. Przy złej pogodzie opony zimowe trzymają się prawie tak, jak podczas jazdy po suchych drogach.
Przeczytaj recenzje: Jeśli zdecydujesz się na opony całoroczne, upewnij się, że przeczytasz raporty z testów i oceny konsumenckie. Opony całoroczne są bardzo zróżnicowane pod względem przyczepności na śniegu. Różnica między dobrymi a złymi jest zdumiewająca, dlatego należy trzymać się znanych marek, aby uzyskać najlepsze osiągi. Jeżeli wybierzesz opony zimowe, przeczytaj również recenzje. Testy Tire Rack'a pokazują mniej różnic pomiędzy oponami śnieżnymi różnych marek. Głębsze rowki oznaczają zazwyczaj większą przyczepność na śniegu, ale nie zawsze można odróżnić osiągi od wyglądu opony. Mimo że opony zimowe poprawiły się, to jednak nadal pogarszają prowadzenie na suchej nawierzchni, zapewniając osiągi na śniegu i lodzie.
Wymień wszystkie cztery opony: Zakładanie opon śniegowych tylko na dwa koła napędowe może utrudnić prowadzenie samochodu na śniegu i lodzie. Gdy dwa koła na jednej osi mają lepszą przyczepność niż dwa pozostałe, powoduje to hamowanie równowagi w prowadzeniu, co może być zdradliwe, jeśli próbujesz się szybko zatrzymać lub pokierować czymś. Są to sytuacje, w których Twój samochód musi pracować najlepiej, sytuacja awaryjna...
Kupujcie wcześnie: Eksperci mówią, że teraz jest czas na zakupy, kiedy jest czas na badania i jest bogaty wybór opon śniegowych lub całorocznych. Jeśli poczekasz do pierwszych opadów śniegu, możesz utknąć z tym, co sprzedawca ma pod ręką w rozmiarze, który pasuje do Twojego samochodu. Ale nie kupuj zbyt szybko: Zalecamy montaż opon zimowych, gdy dzienna wysoka temperatura jest zazwyczaj niższa niż 10 stopni.